onsdag 15 april 2009

Påskkort

Det blev inte många kort vare sig i år eller förra året till Påsk


Detta kost fick Håkans föräldrar och bror med fästmö.
Det är en bild på pappas och min buskärring (se fler bilder under tidigare inlägg). Sen är det utstansade blommor i olika färger.

Detta kort fick min mormor. Jag blev inte nöjd med formen men tyckte iden var bra. Ett påsk-ägg-kort :) Jag använde en halva av ett påskägg för att få en bra form... Sen limmade jag på tunt prickigt papper från Karen Marie. Blommorna är utstansade. Den gula bakgrunden till Glad Påsk etiketten är limmad medan etiketten har häftkuddar. Bandet är i plast med klister inköpta på Göksäter (Orust) men går även att köpa hos Bokia.


Detta är förra årets enda Påskkort, gjort till min syster Katarina med familj. Kycklingarna är klistermärken troligtvis från Coop forum eller Bokia. Den vita lappen sitter fast med häftkuddar och fjädrarna är fastlimmade coh tejpade på baksidan. Kortet öppnas uppåt.

Tar upp det vita inne i kortet och kycklingarna. Less is more.

Hoppas alla hade en fin Påsk!

1 kommentar:

  1. så du trodde du kunde gömma dig?? Nu har jag hittat dig!!

    SvaraRadera