måndag 6 april 2009

Till Brudparet

Bröllopskort

Förra sommaren var jag på ett underbart bröllop hos min pojkväns kusin. Dessa är de kort jag gjorde till bröllopet. Det blev det gula :)

Ett enkelt off white kort. Vinrött papper. Guld papper under ugglorna. Guldväven sitter som en ram runt. De röda blommorna sitter fast i väven med brads. På sidorna sitter tunn plasttråd som liknar ståltråd med guld pärlor.

Guldväv med blomma fast med brad samt guldpärlor.

Enkelt off white kort här också. Vackert gult snöre som går hela vägen om. Den gula ramen är limmad på paret som jag hittat på nätet. Men paret sitter på häftkuddar, många häftkuddar.

Ramen är gjord av denna som är ändrad i färgerna, jag tror orginalet var svartvitt. Sedan kopierade jag in den flera gånger i word, skrev ut och gjorde en ram.

Vita blomman är från Panduro och sitter fast med en brad likaså gör de små, stulna med tillåtelse från mammas ljusmarchett.

Insidan. Det blev inte den text som syns utan en annan som jag fäste med kuddar. Jag satte även fast en rosagul blomma på insidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar